همه چیز درباره D۲C | آژانس تبلیغاتی برندوفن

همه چیز درباره D۲C
همه چیز درباره D۲C
در دو سال گذشته همهگیری کرونا علاوه بر تاثیر منفی بر کسب و کارهای سنتی، باعث تغییرات مهم مثبتی در نحوه مدیریت دنیای تجارت الکترونیک شد؛ یک تصویر عالی از چگونگی تغییر، نحوه فروش برندها به مصرف کنندگان. محدودیتهای قرنطینه باعث پیشرفت چشمگیری در فروش مستقیم به مصرف کننده (D۲C) حاصل شود.
حذف واسطهها به این معنی است که برندها به اطلاعاتی دسترسی دارند که به ساخت برند، فروش متقابل، فروش بالا و توسعه مدلهای اشتراک کمک میکند.
مدل D۲C به کسبوکارها فرصتی عالی برای جمعآوری بینشهای مصرفکننده میدهد که آنها را قادر میسازد تجربههای معتبر برند را ارائه دهند.
این مقاله به شما کمک میکند که نگاه دقیقتری به فروش مستقیم داشته باشید.
مستقیم به مصرف کننده(D۲C)، چه سودی برای برندها دارد؟
پاسخ کوتاه این است که این مدل فرصتی عالی برای افزودن ارزش است، زیرا برندها پیشنهاد خود را به دقت تنظیم میکنند تا آنچه را که مصرفکنندگان در زمانی که می خواهند، ارائه دهند.
D۲C به برندها این امکان را میدهد که کل پروسه خرید را با تمام مزایایی که به ارمغان میآورد، داشته باشند. و البته برندها را در تماس نزدیک با مصرف کنندگان خود قرار می دهد. به عنوان مثال، در سراسر جهان، در حال حاضر ۵۸ درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدهند که به صورت آنلاین خرید کنند. در پنج بازاری که در تحقیقات Zeitgeist در ژوئیه ۲۰۲۱ نوشته شده است ، بیش از یک سوم کاربران اینترنت در سال گذشته بیشتر به صورت آنلاین خرید کرده بودند.
D۲C به برندها این امکان را میدهد تا با حذف واسطه از قیف فروش خود، دادههای بیشتر و بهتری را برای مصرف کنندگان جمع آوری کنند.
اگر به درستی از این دادهها استفاده شود، معدن طلایی از اطلاعات به دست آورده میشود که می تواند استراتژی بازاریابی را راهنمایی کند و ابزارهایی را برای ساده کردن فعالیت خریدار فراهم کند .
یکی از مزایای کلیدی تغییرات این است که تولیدکنندگان به طور ناگهانی آزاد میشوند تا به مراتب، بیشتر شبیه مشاغل فناوری عمل کنند. آنها میتوانند رویکردی را که IBM آن را «شکست سریع، یادگیری سریع» مینامد، اتخاذ کنند تا به لطف جریان دائمی دادههای با ارزش جدید شخص اول، نوآوری و روشها را با حداکثر سرعت آزمایش کنند. (شایان ذکر است که خرده فروشان و همچنین تولیدکنندگان باید به D۲C پاسخ دهند).
D۲C چه سودی برای مصرف کنندگان دارد؟
در طرف دیگر معامله، نکته کلیدی که باید به خاطر داشت این است که مدل مستقیم به مصرف کننده طبیعتاً مشتری محور است و آماده است تا آنچه را که میخواهند به آنها بدهد.
یکی از نکات کلیدی این است که مخاطبان در وهله اول چگونه برندها را پیدا میکنند. D۲C گزینههای بسیار بیشتری را اضافه کرده است، با دامنه و انعطاف پذیری به عنوان مزایای کلیدی D۲C برای مصرف کنندگان.
تحقیقات ما نشان می دهد، در حالی که یک سوم مصرف کنندگان از موتورهای جستجو برای یافتن برندهای جدید استفاده میکنند، ۲۷ درصد از طریق تبلیغات رسانههای اجتماعی همین کار را انجام میدهند. در واقع از سه ماهه دوم ۲۰۲۲، نقش موتورهای جستجو در کشف برند تا ۷ درصد کاهش یافته است. و سه ماهه سوم ۲۰۲۲ شاهد بودیم که تبلیغات رسانههای اجتماعی در واقع به عنوان کانالی برای کشف نام تجاری در نسل Z از موتورهای جستجو پیشی گرفتند.
یکی دیگر از فعالکنندههای D۲C مناسب برای مصرفکننده، جستجوی تصویر است. چیزی با جذابیت وسیعتر از آنچه فکر میکنید. در حالی که نسل Z بزرگترین گروه جستجوگران مبتنی بر تصویر (۳۲٪) را نشان میدهد، گروههای قدیمی از این نسل عقب تر نیستند. در واقع در آمریکای لاتین، مصرفکنندگان مسنتر نسبت به همتایان جوانتر خود بیشتر درگیر این روند هستند.
نکته کلیدی این است که بسیاری از اشکال فناوریاز D۲C پشتیبانی میکنند و خرید مستقیم از یک برند را برای مصرفکنندگان سریعتر، آسانتر و راحتتر میکنند.
چگونه به D۲C برویم؟
- به داده های مناسب نگاه کنید.
کسب و کارها به بینش عمیق مصرف کننده نیاز دارند تا تجربه برند خود را از نوآوری تا تحویل مدیریت کنند.
GWI هر سه ماه یک نظرسنجی جهانی انجام میدهد که کاملاً انتخاب شده است و با پنلی از مصرف کنندگان که بیش از ۲ میلیارد نفر را نمایندگی میکنند، به بازاریابان نمایش واقعی مخاطبان هدف خود را ارائه می دهد. استفاده از یک منبع واحد از دادههای دانهدار و باکیفیت مانند این، پیوستن به نقاط و ترسیم تصویری هماهنگ از مصرفکننده هدف را آسانتر میکند.
- مصرف کنندگانِ هدفِ خود را بشناسید.
پیشنهاد ارزش D۲C شما باید کاملا متفاوت باشد، در حالت ایده آل به گونه ای که کانال های موجود شما را تکمیل کند. منابع داده های مدرن به شما این امکان را می دهند که زیر پوست مصرف کنندگان قرار بگیرید و به فراتر از داده های جمعیتی سنتی نگاه کنید.
وقتی میدانید مصرفکنندگان هدف شما چه میکنند و چرا آنها این کار را انجام میدهند، میتوانید بدون نیاز به واسطه با آنها صحبت کنید – و به آنها بفروشید.
- پیام برند خود را تکمیل کنید.
داشتن یک پیام موثر برای برندهای D۲C کاملاً حیاتی است. از نقشههای خود برای پیدا کردن جایگاه خود به عنوان یک برند استفاده کنید و پیامی را شناسایی کنید که برای مخاطبان هدف شما صادق باشد. امثال شرکتهایی مانند Dollar Shave Club دریافتند که طنز تند واقعاً مصرف کنندگان خود را درگیر میکند. مسئلهای که شما را درگیر می کند چیست؟
- تجربه بهتری برای مشتریان فراهم کنید
زیبایی بازاریابی D۲C انعطاف پذیری و ارتباط آزاد آن با مشتریان است.گوش دادن به آنها نتیجه میدهد، بنابراین به دنبال دادههای دقیقی باشید که از خود مصرف کنندگان میآیند تا ببینید بهترین نوع معاملات، پاداش ها، شخصی سازی و خدماتی را که میخواهند به آنها ارائه دهید.
- معیارهای مناسب را اندازه گیری کنید.
افتادن در دام نگاه کردن به معیارهای مشابه سال به سال آسان است. اما زمانی که استراتژی بازاریابی شما دائماً در حال تغییر است، به انعطافپذیری نیاز دارید تا معیارهایی را که دنبال میکنید بازبینی کنید. به گفته BigCommerce ، KPIهای تجارت الکترونیک D۲C باید بر روی موارد زیر تمرکز کنند:
- خریدها
- خریدهای تکراری
- میانگین ارزش سفارش
- ارزش مادام العمر درآمد
نکته اصلی در مدل D۲C این است که فرصتهایی برای برندها در هر اندازه وجود دارد، مشروط بر اینکه از دادهها و بینشهای خود مصرفکنندگان برای هدایت استراتژی D۲C خود استفاده کنند.
مقالات مرتبط برندوفن
مقالات دیگر برندوفن
۵ گام برای طراحی و تدوین استراتژی برند موفق
استراتژی برند مؤثر یک ابزار قدرتمند برای تعریف و تمایز کسب و کار شما در بازار رقابتی امروز است. این استراتژی نه تنها به ایجاد تصویری مثبت از برند کمک میکند، بلکه ارتباطی قوی و پایدار با مشتریان نیز برقرار میسازد. صدای برند، طراحی برند، ارزش های برند، داستان برند و حال و هوای برند عناصر کلیدی یک استراتژی برند موفق هستند.
زمان مطالعه: 7 دقیقهبهترین سایت های خارجی آهنگ تیزر تبلیغاتی
در دنیای تبلیغات، خلاقیت و نوآوری کلید موفقیت هستند. اما پیدا کردن ایدههای خلاقانه برای تیزرهای تبلیغاتی ممکن است چالشبرانگیز باشد برای پیدا کردن موسیقیهای جذاب و حرفهای برای تیزرهای تبلیغاتی، میتوانید از وبسایتهای مختلف خارجی استفاده کنید که به شما امکان دسترسی به کتابخانههای گستردهای از آهنگها و افکتهای صوتی را میدهند.
زمان مطالعه: 2 دقیقهاصول کپشن نویسی اینستاگرام
همه میدانند که اینستاگرام در درجه اول یک پلتفرم شبکه اجتماعی بصری است که برای فیلمها، عکسها و سایر محتوای گرافیکی عالی است. با این حال، یک کپشن نویسی خوب در اینستاگرام می تواند تفاوت زیادی در لایکها، نظرات و دیده شدن ایجاد کند.
زمان مطالعه: 5 دقیقهمزایای استفاده از آژانس تبلیغاتی برای تبلیغات کسب و کار شما
اگر به دنبال ارتقاء کسبوکار خود و دستیابی به نتایج بهتر در کمپینهای تبلیغاتی هستید، وقت آن است که با برندوفن همکاری کنید. ما در برندوفن با تیمی از متخصصان خلاق و با تجربه، ابزارها و استراتژیهای نوآورانهای را در اختیار شما قرار میدهیم تا به اهداف تبلیغاتی خود برسید. با ما همراه شوید تا پتانسیل واقعی کسبوکار خود را...
زمان مطالعه: 5 دقیقه