کمپین ۳۶۰ درجه چیست؟ | آژانس تبلیغاتی برندوفن

کمپین ۳۶۰ درجه چیست؟
کمپین ۳۶۰ درجه یک راه بسیار خلاقانه برای جلب توجه به یک موضوع یا محصول خاص است. با استفاده از تمامی استفاده از تمامی کانالهای ارتباطی و تبلیغاتی بهصورت هماهنگ و یکپارچه است تا پیام برند به طور مؤثر به مخاطب هدف منتقل شود. این کمپینها توانستهاند به نحوی خیرهکننده و جذاب برای مخاطبان خود باشند و آنها را به اقدام واکنشهای مختلفی وادار کنند. از آنجا که این کمپینها در تمام ابعاد و زوایای ممکن تبلیغاتی فعالیت میکنند، میتوانند به راحتی به مخاطبان خود برسند و توانایی آنها را در انتشار یک پیام یا ایده خاص افزایش دهند.
کمپین ۳۶۰ جدید با هدف افزایش آگاهی و توجه افراد به موضوعات مختلف و گسترده ایجاد شده است. این کمپین ۳۶۰ درجه به وسیله استفاده از رسانه های مختلف از جمله تلویزیون، فضای محیطی، اینترنت و شبکه های اجتماعی به افراد پیام های مهم و ضروری را ارسال می کند. این روش برای جلب توجه بیشتر و ایجاد تأثیر بیشتر بر افراد استفاده می شود. امیدواریم که این کمپین به افزایش آگاهی و توجه عمومی به موضوعات مهم و اساسی کمک کند.
کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه چیست؟
کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه یک استراتژی جامع و یکپارچه است که از تمام رسانهها و ابزارهای تبلیغاتی برای دستیابی به یک هدف مشترک و ارسال یک پیام واحد به تعداد زیادی از مخاطبان استفاده میکند. در این روش، هدف این است که مشتریان به پیام شما در هر رسانهای که از آن استفاده میکنند برسند و با برند شما در تعامل باشند. اهمیت این کمپین در این است که تمام چرخه خرید و تجربه مشتری را پوشش دهد و با تکرار پیامها، ذهن مشتریان را تسخیر کند.
از جمله کاربردهای مهم این کمپین، معرفی محصولات جدید به بازار است. در این حالت، با استفاده از تمام رسانهها و ابزارهای تبلیغاتی، سعی میشود تا محصول جدید به تمام مشتریان قبلی و جدید معرفی شود.
مزایای استفاده از کمپین ۳۶۰ درجه در بهبود استراتژی بازاریابی
با کمپین ۳۶۰ درجه، شما میتوانید از تمام زوایای ممکن برای معرفی محصول یا خدمات خود استفاده کنید و به مخاطبان خود تجربهای کامل ارائه دهید. از این فرصت برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود بهره ببرید. با کمپین ۳۶۰ درجه، همه چیز در دسترس شماست!کمپین ۳۶۰
چگونه میتوان یک کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه موفق داشت؟
کمپین ۳۶۰ درجه یک استراتژی بازاریابی است که برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند مورد استفاده قرار میگیرد. این استراتژی از تمام جوانب تبلیغات متعارف استفاده میکند، از جمله تلویزیون، رادیو،شبکه های اجتماعی، مجلات و تابلوهای تبلیغاتی. هدف اصلی این کمپین ایجاد یک تجربه ۳۶۰ درجه برای مشتریان است، به طوری که آنها با تبلیغات در همه جوانب زندگی روزمره خود روبرو شوند.
این استراتژی معمولاً محتوای تبلیغات را در قالب یک داستان متصل و متفاوت ارائه میدهد تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این داستان معمولاً از رویاها، آرزوها و انتظارات مشتریان الهام میگیرد و با استفاده از تصاویر و کلمات قدرتمند، آنها را به عمق داستان میبرد. هدف این استراتژی این است که مشتریان را به گونهای تحت تأثیر قرار دهد که به محصول یا خدمات ارائه شده علاقهمند شوند و به آنها باور کنند.
بنابراین، کمپین ۳۶۰ درجه یک روش جذاب برای تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات است که بازاریابان از آن برای ایجاد تجربهای کامل برای مشتریان استفاده میکنند. با استفاده از این استراتژی که توسط آژانس تبلیغاتی انجام میشود آنها قادرند تا تمامی جوانب محصول یا خدمت را به مشتریان خود نشان دهند و آنها را به خرید و استفاده از آن ترغیب کنند.
در دنیای امروز، بخش عظیمی از موفقیت کسب و کارها به تبلیغات و بازاریابیهای مناسب گره خورده است و کوتاهی در این زمینه، جا ماندن از رقابت و حتی حذف از بازار را به همراه دارد. یکی از بهترین روشها برای تبلیغات مؤثر، شرکت در کمپینهای بازاریابی مانند کمپین ۳۶۰ درجه است.
کمپین تبلیغات و بازاریابی ۳۶۰ درجه چیست؟
کمپین تبلیغاتی و بازاریابی ۳۶۰ درجه یک استراتژی جامع است که با استفاده از تمامی کانالهای ارتباطی، پیام برند را به صورت یکپارچه به مخاطبان میرساند. از تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها گرفته تا شبکههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، این نوع کمپین کمک میکند تا برند در همهجا حضور داشته و ارتباطی قویتر با مخاطبان برقرار کند.
کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه چیست و چگونه کار میکند؟
- تعریف: کمپینی که از تمامی کانالهای بازاریابی (آنلاین و آفلاین) برای رساندن پیام برند به مخاطبان استفاده میکند.
- یکپارچگی پیام: هماهنگی در پیامها و طراحیها در تمام پلتفرمها برای ایجاد تجربهی منسجم.
- کانالهای متنوع: شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، بیلبورد، شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و وبسایت.
- هدفگذاری دقیق: هدفگیری دقیق مخاطبان در مکان و زمان مناسب.
- اثربخشی بالا: به دلیل پوشش گسترده، شانس تعامل بیشتر با مخاطب و بهبود نتایج بازاریابی افزایش مییابد.
کمپین ۳۶۰ درجه چیست؟
کمپین ۳۶۰ درجه به عنوان یک کمپین جامع و یکپارچه، از تمام رسانهها و ابزارهای تبلیغاتی استفاده میکند تا با پیامی مشخص، هدفی واحد را به بهترین شکل انجام دهد و به طیف وسیعی از مخاطبان اطلاع رسانی کند. در این حالت، مشتریان شما باید در هر مکانی که هستند و از هر رسانهای که استفاده میکنند، پیام شما را مشاهده کند و با برند و کسب و کار شما در ارتباط باشد.
یک موقعیتی را تصور کنید که در حال رانندگی در خیابان هستید و چشمتان به بنر تبلیغاتی یک برند میافتد. بعد به خانه میرسید و با روشن کردن تلویزیون، تبلیغات آن برند برایتان پخش میشود. حتی ممکن است با سر زدن به اینترنت نیز بازاریابی این برند را ببینید. همه اینها در کنار هم باعث میشوند که برند مطرح شده در ذهن شما حک شود و این هدف اصلی کمپین ۳۶۰ درجه است. با تصور این موقعیت، بهتر توانستید مفهوم کمپین ۳۶۰ درجه چیست را درک کنید.
در کمپین ۳۶۰ درجه سعی میشود که از تمام ابزارهای موجود در زمینه تبلیغات و بازاریابی استفاده شود تا یک کسب و کار و خدمات آن در ذهن افراد خاطر نشان شوند و هنگامی که فرد به آنها نیاز داشته باشد، به عنوان اولین گزینه برایشان نقش ببندد. وقتی استفاده همه جانبه از ابزارها مطرح میشود، یعنی تمام ابزارهایی که تمام گروههای سنی در اختیار دارند؛ به طور مثال نوجوانان و جوانان بیشتر در فضاهای مجازی فعالیت دارند، در عوض افراد سالمند با فضای مجازی غریبه هستند و بیشتر با روزنامه، مجله و تلویزیون سر و کار دارند. یک کمپین ۳۶۰ درجه موفق باید بتواند در تمام این رسانهها از چاپی گرفته تا مجازی، کسب و کار و خدمات آن را تبلیغ کرده و بازاریابی خود را در تمام گروههای سنی وسعت دهد.
بسیار مهم است که در این کمپین از یک پیام واحد برای بازاریابی استفاده شود تا کاربران در رسانههای مختلف بتوانند این ارتباط را درک کنند. این پیام واحد شامل شعار تبلیغاتی، نوع بستهبندی، عناصر متنی، بصری و گرافیکی میشوند. همچنین در کمپین ۳۶۰ درجه، خلاقیت حرف اول را میزند و تعامل بالا و جذب مشتری، وابسته به خلاق بودن است.
اصول کمپین ۳۶۰ درجه
پس از پاسخ به سؤال کمپین ۳۶۰ درجه چیست؟ بررسی اصول کمپین مطرح میشود. کمپین ۳۶۰ درجه دارای ۶ اصل اساسی است که هر کدام ۶۰ درجه از کمپین را شکل داده و در کنار یکدیگر ۳۶۰ درجه کامل را تشکیل میدهند. این اصول عبارتاند از:
- یکپارچگی و ثبات:
در کمپین ۳۶۰ درجه، حفظ ثبات و یکپارچگی تبلیغات بسیار اهمیت داشته و باعث میشود مشتریان به راحتی شعار تبلیغاتی شما را شناسایی کنند.
- برنامه ریزی کامل:
باید قبل از شروع کمپین، مواردی همچون نوع تبلیغ، رسانه تبلیغ، گروه هدف، شعارها، عناوین گرافیکی و متنی را مشخص و تا اتمام کمپین را برنامه ریزی کنید.
- انعطاف پذیری:
با پیشرفت تکنولوژی، گروههای سنی جوانتر بیشتر از رسانههای مجازی تحتتأثیر قرار میگیرند و برخی از سالمندان هنوز با روزنامه، رادیو و تلویزیون درگیر هستند. کمپین ۳۶۰ درجه باید نسبت به تمام گروهها منعطف بوده و برای هر کدام، رسانهای را جهت تبلیغ مشخص کند.
- انتقاد پذیری:
قرار نیست تمام بینندگان تبلیغات یک برند از آن راضی باشند و با آن ارتباط برقرار کنند. یک کمپین موفق باید بتواند با این انتقادات کنار آمده و از آنها برای بهبود بازاریابی کسب و کار استفاده کند.
- رابطه دوستانه با مشتری:
مشتری با فروشندهای بیشتر تعامل دارد که روابطش با آن براساس احترام و علاقه باشد. اگر در کمپین ۳۶۰ درجه بتوان این نوع ارتباط را به مشتری ارمغان داد؛ تعاملات وی با کسب و کار شروع میشود.
- نزدیک بودن افکار مشتری و فروشنده:
بسیار مهم است که بتوان نیاز مشتری در رابطه با تبلیغات را شناسایی و بر اساس آن بازاریابی را انجام دهید.
کمپین ۳۶۰ درجه برای چه کسب و کار هایی مناسب است؟
کمپین ۳۶۰ درجه یک راهکار بازاریابی جامع است که برای انواع کسب و کارها و شرکتها مناسب است. این روش با استفاده از تمامی رسانه ها و کانال های ارتباطی موجود، از تلویزیون و تبلیغات محیطی، اینترنت و رسانه های اجتماعی، به منظور افزایش آگاهی و نفوذ در بازار استفاده می شود.
کمپین ۳۶۰ درجه به کسب و کارها کمک می کند تا همه جوانب مختلف تبلیغات را پوشش دهند و هدف خود را در افق وسیعی قرار دهند. این شامل تبلیغات تلویزیونی و محیطی و بیلوردهای تبلیغاتی، تبلیغات چاپی و مکتوب، تبلیغات آنلاین و تبلیغات رسانه های اجتماعی می شود. با بهره گیری از تمامی این رسانه ها، کسب و کارها می توانند به صورت همزمان و هماهنگ در تمامی کانال ها حضور داشته باشند و بهترین نتیجه را در محیط رقابتی فعلی بدست آورند.
بنابراین، هر کسب و کاری که می خواهد محصولات یا خدمات خود را به صورت جامع و شامل در بازار قرار دهد و در تمامی رسانه ها حضور داشته باشد، می تواند از کمپین ۳۶۰ درجه و کمپین های تبلیغاتی استفاده کند. این روش به کسب و کارها کمک می کند تا بهترین استراتژی های بازاریابی را انتخاب کنند و به مشتریان هدف خود برسند. با استفاده از این روش، کسب و کارها می توانند برای افزایش شناخت برند، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود، به طور کامل و همه جانبه اقدام کنند.
اگر شما به طور کامل به جواب کمپین ۳۶۰ درجه چیست رسیدهاید و فکر میکنید که باید از آن برای تبلیغات برند خود استفاده کنید و طعم موفقیت کسب و کار را بچشید؛ بهتر است در ابتدا بدانید که چه نمونه کسب و کارهایی بیشتر به کمپین ۳۶۰ درجه نیاز دارند.
تثبیت برند در ذهن افراد
یکی از اصلیترین اهدافی که کمپین ۳۶۰ درجه دارد، تثبیت برند در ذهن اقشار مختلف یک جامعه است. این هدف در تمامی اهداف دیگر نیز وجود دارد و خواه یا نا خواه به دنبال یک کمپین موفق به نتیجه میرسد. برندهایی که با این هدف در کمپین ۳۶۰ درجه شرکت میکنند، باعث افزایش آگاهی نسبت به برند خود شده و جایگاه برند را در ذهن مخاطبان هک میکنند.
تغییر جایگاه یک برند
منظور از تغییر جایگاه برند در ذهن افراد این است که آن برند را از شکلی که قبلاً معروف بوده به شکلی که انتظار میرود که معروف باشد، تبدیل کنند. این تغیر جایگاه یک عمل تدریجی است که در گذر زمان به نتیجه میرسد و شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که به طور مثال محصولاتی که همواره موردپسند افراد سالمند بودند، یک شب گروه هدف خود را به جوانان تغییر دهد.
ریبرندینگ
مفهوم ریبرندینگ نیز مانند مفهوم کمپین ۳۶۰ درجه چیست برای افرادی که با بازاریابی و تبلیغات آشنایی ندارند، غریبه است. ریبرندینگ به معنی بازسازی برند بوده و این بازسازی میتواند کل برند یا بخشی از محصولات، خدمات، شعار، لوگو یا موارد دیگر باشد. با کمک کمپین ۳۶۰ درجه، ریبرندینگ با سرعت بیشتری به موفقیت میرسد و نتایج خوبی را نیز به همراه دارد.
معرفی محصولات جدید یا معرفی محصولات قدیمی فراموش شده
یکی از پرکاربردترین مواردی که از کمپین ۳۶۰ درجه برای آن استفاده میشود، معرفی محصولات است. این محصولات میتوانند تولیدی جدید یک برند بوده یا که جزو محصولات قدیمی باشند که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفتهاند.
چگونه می توان از کمپین ۳۶۰ درجه در کسب و کار استفاده کرد؟
ابزار و روشهای مورد استفاده در کمپین ۳۶۰ درجه چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که موارد مختلفی وجود دارد که شما میتوانید به عنوان ابزار بازاریابی در اختیار بگیرید؛ اما نکته مهم این است که اول ابزاری را انتخاب کنید تا بیشترین موفقیت را برای شما به همراه داشته و کاملاً گروه هدف شما را در بر بگیرد و دوم این که پیشنهاد میشود برای اثرگذاری وسیعتر و هدف قرار دادن مخاطبان بیشتر، از چند ابزار با یکدیگر استفاده کنید.
اهمیت تبلیغات ۳۶۰ درجه
- افزایش دیده شدن برند: حضور برند در تمامی کانالها باعث میشود مخاطب برند را بیشتر ببیند و در ذهنش ماندگار شود.
- ایجاد پیام یکپارچه: تبلیغات ۳۶۰ درجه پیام یکسانی را از طرق مختلف منتقل میکند و این هماهنگی، اعتماد مخاطب را جلب میکند.
- دستیابی به مخاطبان متنوع: با استفاده از کانالهای گوناگون، برند به طیف وسیعتری از مخاطبان دسترسی پیدا میکند.
- افزایش تعامل و اثربخشی: این نوع تبلیغات، فرصتهای بیشتری برای تعامل با مخاطب فراهم میکند و شانس موفقیت کمپین را افزایش میدهد.
- بازگشت سرمایه بیشتر: به دلیل پوشش جامع و هدفمند، سرمایهگذاری روی کمپینهای ۳۶۰ درجه میتواند بازگشت بیشتری برای برند به همراه داشته باشد.
آیا کمپین ۳۶۰ درجه پوشش کامل است
کمپین ۳۶۰ درجه به معنای یک پوشش کامل نیست، بلکه استعارهای است که به جامعیت و یکپارچگی در استفاده از تمامی کانالهای ارتباطی و تبلیغاتی اشاره دارد. در واقع، هدف این نوع کمپینها این است که از تمام جنبهها و زوایا (یعنی از تمامی کانالها، پلتفرمها و رسانهها) مخاطب هدف را پوشش دهند.
یک کمپین ۳۶۰ درجه به طور همزمان از رسانههای دیجیتال، محیطی، چاپی، و ارتباطات رو در رو (مانند رویدادها) بهره میبرد تا پیام برند در هر جایی که مخاطب حضور دارد، دیده و شنیده شود.
این نوع کمپینها تلاش میکنند تا مشتری را در تمام مراحل تجربه خرید، از آگاهی اولیه تا تصمیمگیری و خرید نهایی، همراهی کنند.
اصول پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی
برای پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی موفق، اصول مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند. اولین اصل این است که هدف و هدف گروه مشخص شود تا تبلیغات متناسب با آن تنظیم شود. همچنین باید از رسانه های مناسب برای ارتباط با مخاطبان استفاده شود و پیام های تبلیغاتی باید جذاب و قابل فهم باشند.
همچنین، برنامه ریزی و زمانبندی مناسب نیز از اصول مهمی است که باید در نظر گرفته شود. برای مثال، انتخاب زمان مناسب برای انتشار تبلیغات و تنظیم فعالیت های تبلیغاتی بر اساس فصل، رویدادهای مهم یا تقویم تبلیغاتی اهمیت دارد. همچنین مانیتورینگ و اندازه گیری عملکرد کمپین ها نیز از اصولی است که باید در نظر گرفته شود تا از اثربخشی تبلیغات مطمئن شویم و اصلاحات لازم را اعمال کنیم.
مهارت های لازم برای پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی ۳۶۰
۱. تحلیل دادهها: برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، باید بتوانید دادهها را تحلیل کرده و به اطلاعات مفید تبدیل کنید. بررسی بازار، رقبا و مشتریان به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی مناسبی برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
۲. استراتژی تبلیغاتی: برنامهریزی و اجرای استراتژی تبلیغاتی اساسی است. باید اهداف و هدف گروه مشخص شده و راههای مناسب برای دستیابی به آنها مشخص شود.
۳. انتخاب رسانهها: برای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی، باید رسانههای مناسبی را برای ارتباط با مشتریان انتخاب کنید. انتخاب رسانههای دیجیتال، تلویزیون، بیلورد، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و … بستگی به مخاطبان و هدف گروه شما دارد.
۴. اندازهگیری و ارزیابی: برای ارزیابی موفقیت یک کمپین تبلیغاتی باید دادهها و نتایج را مورد بررسی قرار داده و تغییرات لازم را اعمال کنید. این مرحله به شما کمک میکند تا از تجربیات گذشته خود استفاده کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.
با داشتن این مهارتها و دانشها، شما میتوانید یک کمپین تبلیغاتی موفق راهاندازی کرده و به اهداف مورد نظرتان دست یابید.
- سایت
وبسایت داشتن یک برند، به منزله حکم تأیید اعتبار آن برند است و در موفقیت کمپین ۳۶۰ درجه نیز تأثیر خوبی میگذارد. تصور کنید که با کمک کمپین و تبلیغات، مخاطبان بسیاری با برند شما آشنا میشوند و برای کسب اطلاعات بیشتر به اولین مکان جست و جوی خود یعنی گوگل مراجعه کرده و برند شما را سرچ میکنند. حال اگر هیچ اسمی از برند شما در گوگل نباشد؛ مخاطب کاملاً حق دارد به معتبر بودن برند و خدماتتان شک کند و یک تجربه منفی از آن در ذهنش شکل بگیرد.
- ایمیل
شاید با خود فکر کنید که تأثیر ایمیل در کمپین ۳۶۰ درجه چیست؛ اما باید بدانید که ایمیل در بین تمام ابزارهای تبلیغاتی، یکی از بالاترین نرخهای تبدیل را دارا بوده و برای مخاطبینی که با فضای مجازی آشنا هستند و به طور دائم ایمیل خود را چک میکنند، یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی محسوب میشود.
- سئو
سئو به معنی بهبود عملکرد سایت برای موتورهای جست و جو است. یک سئو مناسب این تضمین را به شما میدهد که همواره در لیست ابتدایی جست و جوی گوگل هستید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب و دریافت بک لینکها از عوامل تأثیرگذار در موفقیت سئو هستند.
- پیامک
همانطور که قبلاً اشاره شد، در کمپین ۳۶۰ درجه باید سعی شود که ابزارهای تبلیغاتی تمام مخاطبان را شناسایی و از آنها بهره برد. شاید پیامک به نظر یک روش بسیار قدیمی و نامطمئن به نظر بیاید؛ اما برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، یک پیامک مناسب میتواند تأثیر بسیاری بر موفقیت تبلیغات بگذارد و آن فرد را به سمت برند سوق بدهد.
- شبکه اجتماعی
اگر کسی با شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام آشنا باشد؛ دیگر با سوال نقش آنها در موفقیت کمپین ۳۶۰ درجه چیست روبرو نمیشود. در سالهای اخیر و با ظهور و گسترش شبکههای اجتماعی پرطرفدار، بسیاری از برندها توانستند با کمک تبلیغات در این شبکهها به موفقیت برسند و در ذهنها بمانند. در کمپین ۳۶۰ درجه نیز یکی از ابزارهای اصلی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها، شبکههای اجتماعی هستند.
- تبلیغات چاپی
منظور از تبلیغات چاپی، نصب بنرهای تبلیغاتی در خیابانها و بزرگراهها، چاپ پوسترهای تبلیغاتی و طراحی کارت ویزیت است. این موارد شاید به نظر سنتی بیایند؛ اما اگر با ابزاری مانند شبکههای اجتماعی ترکیب شوند، میتوانند بزرگی به جای بگذارند.
- تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی که در رسانههای مختلفی قابلیت اجرا دارند، یکی از بهترین روشها برای بازاریابی و جذب مخاطب هستند. این تبلیغات، تنوع بالایی داشته و مانند ایمیل از نرخ تبدیل بالایی نیز برخوردار است.
مثال کمپین ۳۶۰ درجه طلا فروشی
یک کمپین ۳۶۰ درجه برای طلافروشی شامل استفاده از تمامی کانالهای ارتباطی و تبلیغاتی بهصورت هماهنگ و یکپارچه است تا پیام برند به طور مؤثر به مخاطب هدف منتقل شود. این نوع کمپین بهطور کلی در راستای بهبود آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید، و افزایش فروش اجرا میشود. برای توضیح یک کمپین ۳۶۰ درجه در حوزه طلافروشی، میتوان مراحل زیر را به عنوان مثال مطرح کرد:
در ابتدا، اهداف اصلی کمپین مشخص میشوند؛ مثلاً:
- افزایش آگاهی از برند
- جلب توجه مشتریان جوان و مدرن
- معرفی یک مجموعه جدید از جواهرات
- ارتقاء فروش آنلاین
- پیام اصلی کمپین میتواند حول یک مفهوم خاص، مانند “شیک و ماندگار بودن طلا”، باشد. این پیام باید در تمام کانالها بهصورت یکپارچه ارائه شود.
- در مرحله بعد، باید از رسانههای مختلفی استفاده شود. برای مثال، ساخت تبلیغات باکیفیت برای تلویزیون و رادیو، انتشار ویدیوهای کوتاه در شبکههای اجتماعی، و ایجاد تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها و پوسترها.
- مرحله بعد شامل استفاده از بازاریابی ایمیلی و پیامکی و برگزاری رویدادهای حضوری است. این روشها برای ارتباط مستقیم با مشتریان و جذب توجه آنها بسیار مؤثر هستند.
- در نهایت، اندازهگیری و تحلیل موفقیت کمپین با استفاده از KPIهای مختلف انجام میشود و ادغام تعاملات آنلاین و آفلاین بهمنظور افزایش تأثیر واقعیت اجرا میشود.
این رویکرد چندجانبه باعث میشود که کمپین با قدرت بیشتری به مخاطبهای مختلف دسترسی پیدا کند و تأثیر عمیقتری بر روی برند و فروش داشته باشد.
ابزارهای دیگر در کمپین ۳۶۰ درجه
برخورداری از بخش روابط عمومی، اپلیکیشن، بازاریابی حضوری، نمایشگاه و رویداد، ویدئو، لایو در شبکههای اجتماعی و تبلیغ در صدا و سیما از دیگر ابزارهایی هستند که در کمپین ۳۶۰ درجه استفاده میشوند.
نمونه های موفق داخلی و خارجی کمپین ۳۶۰ درجه
شما هر آنچه که با مفهوم کمپین ۳۶۰ درجه چیست آشنا شوید؛ اما نمونههای موفق آن را ندانید، انگار هیچ ایدهای از میزان موفقیت آن ندارید. برخی از این نمونهها شامل کمپین کاله، اسنپ فود، آدیداس، برگر کینگ و دونکین دونات میشوند؛ اما در این بین دو کمپین کوکاکولا و کافه بازار به دلیل به کار گرفتن استراتژیهای موفقیت آمیز، مثالهای بسیار خوبی برای کمپین ۳۶۰ درجه هستند.
کوکاکولا
کمپانی کوکاکولا برای جذب مصرف کننده بیشتر، بطریهایی را طراحی کرد که بر روی آنها به صورت اختصاصی نوشته بود که این بطری با مادر، پدر، خواهر برادر و دیگران به اشتراک میگذارم. موفقیت این امر به قدری بود که این شرکت در وبسایت خود امکان طراحی بطری با نام اختصاصی و همچنین امکان طراحی بطری توسط خود فرد را قرار دهد. همچنین افراد را تشویق به اشتراک گذاری عکس بطریهای خود با دیگران میکرد.
کافه بازار
کافه بازار، نمونه داخلی یک کمپین ۳۶۰ درجه موفق است. این پلتفرم که به ارائه برنامه و بازیهای متنوع مشغول بود، تصمیم به اضافه کردن آیتم تماشای فیلم و سریال آنلاین کرد و برای جذب مخاطبان این آیتم، از تبلیغات بیلبوردی نهایت استفاده را برد. این شرکت با استفاده از بیلبورد، مخاطبان خود را به تماشای فیلم و سریال در موقعیتهای مختلف مانند وقتهای انتظار، در تاکسی و اتوبوس و در خانه تشویق میکرد. علاوه بر این در خود اپلیکیشن نیز کاربران را به تماشای آنلاین فیلم و سریال ترغیب میکرد.
کمپین ۳۶۰ درجه، حمایتی همه جانبه از کسب و کار
کمپین ۳۶۰ درجه چیست؟ این کمپین، استفاده همه جانبه از تمام ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی است تا یک برند را به موفقیت برسانند. این کمپین بیشتر برای تثبیت برند، تغییر جایگاه، ریبرندینگ و معرفی محصولات جدید و قدیمی استفاده میشود. کمپین ۳۶۰ درجه دارای ۶ اصل بسیار مهم هستند که عمل به آنها میتواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند.
برای بهره بردن از این کمپین باید مناسبترین ابزارها را انتخاب و سپس بر اساس اولویت مشخص کنید. این ابزارها شامل موارد مختلفی از جمله سایت، ایمیل، پیامک و موارد دیگر میشوند که هر کدام به نحوی در کمپین ۳۶۰ نقش دارند و باعث موفقیت کمپین میشوند.
کمپین ۳۶۰ درجه
کمپین ۳۶۰ درجه به عنوان یک استراتژی و برنامه بازاریابی جامع و یکپارچه شناخته میشود که از انواع رسانههای آنلاین و آفلاین برای ارسال پیام به گستره وسیعی از مخاطبان استفاده میکند. انتخاب تنها انواع رسانهها کافی نیست و باید استراتژی تبلیغاتی یکپارچه و جامع داشته باشید. روشهای متنوعی در کمپین ۳۶۰ درجه استفاده میشود که از جمله آنها میتوان به:
- رسانه های محیطی
- ویدیوهای و تیزر ترند
- وب سایت
- سئو و بهینه سازی
- تولید محتوا
- ایمیل مارکتینگ
- تبلیغات چاپی
- کمپینهای روابط عمومی
- بازاریابی اینستاگرام و شبکههای اجتماعی
- تبلیغات ریتارگتینگ و کلیکی
- ایونت و نمایشگاهها
آژانس تبلیغاتی ۳۶۰
آژانس تبلیغاتی ۳۶۰ در واقع یک شرکت یا سازمان است که به ارائه خدمات تبلیغاتی ۳۶۰ درجه میپردازد، یعنی این آژانس به صورت یکپارچه و جامع برنامههای تبلیغاتی مختلف را اجرا و ارائه میدهد. این شرکتها به صورت یک تیم یکپارچه و هماهنگ عمل میکنند تا برنامههای تبلیغاتی بهتری را برای مشتریان خود طراحی و اجرا کنند.
یک آژانس تبلیغاتی ۳۶۰ میتواند خدمات مختلفی را ارائه دهد، از جمله تبلیغات سوشال مدیا، تیزرها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی و بنری داخل سایت ها، تبلیغات محیطی و فضای عمومی، طراحی و تولید محتوا، بازاریابی دیجیتال، روابط عمومی و تبلیغات پوستری و تبلیغات چاپی. این آژانسها با استفاده از تمامی روشها و وسایل تبلیغاتی موجود، برنامههای تبلیغاتی مناسب و موثر را برای مشتریان خود ارائه میدهند.
آژانس تبلیغاتی ۳۶۰ برندوفن
آیا به دنبال یک آژانس تبلیغاتی خلاق و متفاوت هستید؟ با آژانس تبلیغاتی برندوفن تبلیغات موثر و اثر بخش را تجربه کنید! ما با ایدههای خلاقانه و استراتژیهای نوآورانه، برای شما تبلیغاتی بینظیر رقم میزنیم.
یکی از ویژگیهای اصلی یک آژانس تبلیغاتی ۳۶۰، توانایی ارائه خدمات یکپارچه و هماهنگ به مشتریان است. این آژانسها به صورت جامع و یکپارچه برنامههای تبلیغاتی را برای مشتریان خود طراحی و اجرا میکنند تا بهترین نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاورند. همچنین این آژانسها با استفاده از تحلیلهای دقیق و پیشرفته، برنامههای تبلیغاتی خود را بهبود میبخشند و بهترین راهکارها را برای مشتریان ارائه میدهند. در نهایت، آژانس تبلیغاتی ۳۶۰ با ارائه خدمات یکپارچه و جامع، به مشتریان خود کمک میکند تا بوسیله تبلیغات موثر و هوشمند، بهترین نتیجه را برای کسب و کار خود به دست آورند. این آژانسها با تمرکز بر روی نیازهای و اهداف مشتریان، برنامههای تبلیغاتی مناسبی را ارائه میدهند و به ارتقا و توسعه کسب و کار مشتریان خود کمک میکنند.
مقالات مرتبط برندوفن
مقالات دیگر برندوفن
۵ گام برای طراحی و تدوین استراتژی برند موفق
استراتژی برند مؤثر یک ابزار قدرتمند برای تعریف و تمایز کسب و کار شما در بازار رقابتی امروز است. این استراتژی نه تنها به ایجاد تصویری مثبت از برند کمک میکند، بلکه ارتباطی قوی و پایدار با مشتریان نیز برقرار میسازد. صدای برند، طراحی برند، ارزش های برند، داستان برند و حال و هوای برند عناصر کلیدی یک استراتژی برند موفق هستند.
زمان مطالعه: 7 دقیقهبهترین سایت های خارجی آهنگ تیزر تبلیغاتی
در دنیای تبلیغات، خلاقیت و نوآوری کلید موفقیت هستند. اما پیدا کردن ایدههای خلاقانه برای تیزرهای تبلیغاتی ممکن است چالشبرانگیز باشد برای پیدا کردن موسیقیهای جذاب و حرفهای برای تیزرهای تبلیغاتی، میتوانید از وبسایتهای مختلف خارجی استفاده کنید که به شما امکان دسترسی به کتابخانههای گستردهای از آهنگها و افکتهای صوتی را میدهند.
زمان مطالعه: 2 دقیقهاصول کپشن نویسی اینستاگرام
همه میدانند که اینستاگرام در درجه اول یک پلتفرم شبکه اجتماعی بصری است که برای فیلمها، عکسها و سایر محتوای گرافیکی عالی است. با این حال، یک کپشن نویسی خوب در اینستاگرام می تواند تفاوت زیادی در لایکها، نظرات و دیده شدن ایجاد کند.
زمان مطالعه: 5 دقیقهمزایای استفاده از آژانس تبلیغاتی برای تبلیغات کسب و کار شما
اگر به دنبال ارتقاء کسبوکار خود و دستیابی به نتایج بهتر در کمپینهای تبلیغاتی هستید، وقت آن است که با برندوفن همکاری کنید. ما در برندوفن با تیمی از متخصصان خلاق و با تجربه، ابزارها و استراتژیهای نوآورانهای را در اختیار شما قرار میدهیم تا به اهداف تبلیغاتی خود برسید. با ما همراه شوید تا پتانسیل واقعی کسبوکار خود را...
زمان مطالعه: 5 دقیقه